onsdag 8. mai 2013

En Hawaii-rose falt...

Etter hvert som dagene har gått, har blomstene på grava begynt å bli preget av tiden.
De er ikke lenger like fine, naturligvis.
Peonene har holdt seg utrolig godt, men vi har fortsått noen dager ,at det nærmer seg tid for at de blir fjernet fra grava.
Jeg har i flere dager tenkt at den potta med stemorsblomster som står på trappa, skal bli med på kirkegården når dekorasjonene blir tatt bort. Og jeg har flere ganger tenkt at jeg kan jo ta med meg potta i bilen, for sikkerhets skyld. I tilfelle blomstene er tatt bort. Men jeg har ikke gjort det.

Så i dag, 7 mai, mens jeg stod og vasket opp noe i vasken på kjøkkenet, forsto jeg at "idag har de tatt bort blomstene".
En av blomstene som vi fikk i forbindelse med begravelsen, en Hawaii-rose, står på benken ved vasken. Vakre roser har den, men den trenger vann ofte, så derfor må den stå lettvindt til... 
I dag falt en av rosene av blomstsen. Den bare falt. Den var pen og ny, ikke vissen eller noe. Datt rett ned på benken, mens jeg sto der.
Da bare fortso jeg det.
Så da vi dro til kirkegården i dag, visste jeg at stemorsblomstene skulle være med,
Det stemte, det.

Vi tente lys i lykta igjen også.
Så lenge det er mørkt på kveldene, synes jeg det skal være lys i lykta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar